2/7 Yagodina

4 juli 2022 - Dospat, Bulgarije

Na een paar uurtjes geslapen te hebben wordt ik wakker en ga tegen enen naar beneden. Tot mijn verbazing zie ik Raicho al zitten. Zijn lunchtijd meer op zijn Nederlands 12:00 uur. Dit had ik eigenlijk niet verwacht🤭.

Na de lunch neemt hij me mee op een wandeling naar een grot op een 30 min lopen. Ik zou de route zelf nooit gevonden heben, gelukkig is Raicho is hier duidelijk vaker geweest. De wandeling en grot zijn prachtig.

We doen wat boodschappen en gaan terug naar de bunker. S' avonds zien we weinig wild. Behalve waarschijnlijk dezelfde groep zwijnen. Dit maal ben ik degene die zijn ogen niet open kan houden. Ik slaap eigenlijk continue tot een uur of 06:00. Als ok even wakker ben kijk ik naar buiten maar zie niet veel. S'ochtends zien we weer een edelhert. Raicho maakt een paar schitterende foto's.

Om half negen ga ik terug naar het hotel om mijn tas te pakken en even te douchen. Onderweg terug zie ik een vos, gisteren had ik hem al gehoord, nu kijk ik hem van 30 meter recht in het gezicht😄. Hij blijft net niet lang genoeg staan voor een foto helaas.

Vandaag 03/07 wil ik naar Dospat, de plek waarvandaan er bussen rijden naar Sofia. Vanuit Sofia wil ik dan tourtjes maken naar Rila en andere plaatsen die de moeite waard zijn. Maar eerst maar eens naar Dospat. Ik weet nog niet zeker of ik wil lopen. Ondanks het vele slapen van vannacht ben ik erg mor en ik zal pas om een uur of 13:00 kunnen gaan lopen, dus het heetste moment van de dag......

1. Piet Penning:
    9 juli 2022
    Grappig bierglas. Toch een beer" geschoten " ?