5/6 en 7 juli Sofia

7 juli 2022 - Sofia, Bulgarije

Sinds ik ben aangekomen heb ik veel door de stad gelopen. De Romeinse opgravingen in het Centrum bezocht. Het Archeologisch museum, het Nationaal historsch Museum, de Cathedraal en de kerk van Bojana. Die heeft erg mooie fresco's uit de dertiende eeuw en worden gezien als het beste werk van de Bulgaarse renaissance.

Verder heb ik een gezellig Engels stel ontmoet: Dave en Kate. Ze komen uit Londen. Dave is bankier en heeft ook in Nederland gewerkt. De 1ste en 2de dag spreken we elkaar op een terras bij een cafe waar veel expats komen. Erg leuke verhalen gehoord.

Zoals jullie lezen heb ik niet stilgezeten, ondank dat ik 3 dagen niet aan mijn blog heb geschreven.

Voor morgen stond een tocht naar de 7 meren in het Rila gebergte gepland. Gecombineerd met het Rila klooster. De laatste 2 zaken van mijn to-do-lijst. Voordat ik zaterdag vroeg in de ochtend naar Amsterdam terugvlieg...

Alleen dat gaat allemaal niet door omdat ik ziek geworden ben. ... Corona🤒🤕.....

Ik heb daarom de tour af moeten zeggen. Ik zal mijn vlucht moeten omboeken en de hotelkamer met een dag of wat verlengen.

Echt balen! Ik verheugde me echt om weer naar huis te gaan. Maar goed het is wat het is.

Ik heb gelukkig een koelkastje die staat nu vol met eten. En ik heb de hotelkamer wat omgebouwd voor een langer verblijf.

Nu maar hopen dat het bij milde klachten blijft. Dat wil zeggen, dat se koorts snel zakt en ik niet erg begin te hoesten e.d.

Ik zal hier een update geven als er nieuws is. Maar ben nu even ziek😑

Tot snel😕

1. Ben:
    7 juli 2022
    Ach Hans , dat is wel erg vervelend . Hoop dat het een milde variant is . Beterschap
  2. Hans:
    Dank je
  3. Marcus:
    7 juli 2022
    You came back to civilization to get sick.....run back to the mountains and the simple life
  4. Hans:
    Haha, Ik dacht hetzelfde🤣🤣
  5. Kristof:
    7 juli 2022
    Beterschap Hans en hoop dat je je snel weer beter voelt. Balen om op het einde van je prachtige reis geveld te worden.
  6. Hans:
    7 juli 2022
    Dank je Kristof, helaas heb je zulke dingen niet te kiezen. Op de valreep komt er nog een avontuur bij. Quarantaine in een hotel...🙄😷
  7. Stolk:
    7 juli 2022
    Beterschap Hans, nu heb je het gehele vinklijstje gehad :van opgesloten in een berghut, ondervraagd worden op het politiebureau tot aan corona oplopen. Hopelijk ben je weer snel de oude😇
  8. Hans:
    8 juli 2022
    Haha, ja dat lijstje is lang zat😄
  9. Miranda:
    8 juli 2022
    Beterschap Lief! Je knapt vast snel weer op. Maar laat Marcus je niet op verkeerde ideeën brengen 😉
  10. Hans:
    8 juli 2022
    Geen zorgen, ik blijf waar ik ben 😆
  11. Hans M:
    8 juli 2022
    Hoi Hans, wat vervelend om zo net aan het einde ziek te worden. In ieder geval wens ik je een spoedig en volledig herstel toe. Get well.
  12. Hans:
    Dank je, KWW.
    Tot nu lijkt het mee te vallen. Wordt wel iedere dag wat erger maar over het algemeen valt het nog mee
  13. Kees:
    8 juli 2022
    Verdorie, beetje rust na zo’n reis is niet slecht maar dit was niet iets wat op je lijstje stond . Beterschap kerel . Tot snel een keer
  14. Hans:
    8 juli 2022
    Dank je wel Kees, samen een biertje drinken moet nog even wachten helaas
  15. Peter Dons:
    9 juli 2022
    Beterschap Hans. Het is te hopen dat het bij milde klachten blijft. Voor volgende week, een goede reis naar huis toegewenst.
  16. Hans:
    9 juli 2022
    Hoi Peter, ik ben bang dat ik eerst nog even ziek ben. Voor woensdag doe ik mijn best😬🤕
  17. Piet Penning:
    9 juli 2022
    Gelukkig heb je dan de milde vorm. Hoe ben je daar achter gekomen? Gelukkig heb je de stad al wat afgestruind en leuke dingen gedaan. Beterschap en straks welkom thuis.
  18. Hans:
    9 juli 2022
    Hoi Piet, dank je. Ik hoop dat ik woensdag beter ben. "Mild" is een wat subjectief begrip. Ik voel me slechter dan 2 dagen geleden. Iets minder mild dus, maar in ieder geval geen hoesten etc. Evengoed ga ik er van uit woensdag te kunnen vliegen. Veel plezier op jullie cruise👍
  19. Wim:
    9 juli 2022
    Ik vind het een hele prestatie alles wat je doet Groetjes Wim