Naam:
Foto’s:
567
Video’s:

Over mij

Hier vraagt de blog om een beschrijving van mijzelf. Lastig, de lezers kennen me waarschijnlijk goed genoeg. Een paar feiten op 28 maart: start van een vakantie van meer dan 5 maanden! Top! Gedurende de tijd zal dit getal minder worden helaas, maar gevuld worden met veel inspanning, ontspanning, indrukken, en gesprekken met mij onbekende mensen. Ik kijk er naar uit!

Getallen die hopenlijk ook beïnvloed zullen worden:

Gewicht op 28 maart: 96kg

VO2 Max waarde een kleine 44, conditie kan dus veel beter. Maar trainen doe ik onderweg.

Een hoop te verbeteren dus😅👍

Over mijn reis

Op 28 maart begint mijn reis met een vlucht naar Rome. In Rome blijf ik een paar dagen om de stad te bekijken en wanneer mogelijk een pelgrimspaspoort te bemachtigen. Dit kan handig zijn om, wanneer aan de wandel te overnachten in Kloosters, pelgrimshuizen etc.

Deel 1: Van het St Pieterplein gaat het vanaf 2 april op weg langs de Via Appia naar de eerste bestemming: Bari, de stad waar st Nicolaas is begraven. Daarna gaat het naar Albanië van Durres aan de westkust langs de oude Romeinse route van de Via Egnatia naar het meer van Ohrid in Noord Macedonië, dan verder naar Griekenland tot aan de kust in Tessaloniki. Op dit punt heb ik ongeveer 1000km gelopen.

Deel 2: Het gaat verder naar het meer van Kerkini langs de E6 door het Griekse Rodopi gebergte naar de kust bij Alexandroupolis via het bos van Dadia helemaal in het oosten van Griekenland naar de grens van Bulgarije.

Deel 3: ik loop afwisselend langs de trans Rodopi-trail/ Sultans-trail tot aan Smolyan, vandaar omhoog door het Rila gebergte en zal rond eind juli eindigen in Sophia. Ongeveer 2400km vanaf het punt waar in Rome begonnen ben.

Bezochte landen

Ik heb 7 landen (3%) bezocht:

Albanië, Bulgarije, Griekenland, Italië, Macedonië, Nederland, Spanje.